Jak zaprojektować dobre logo firmy w 2021?

litery przestrzenne

Jak zaprojektować dobre logo firmy?

Facebook
Twitter
LinkedIn

Podziel się tym z innymi.

Logo jest podstawowym elementem każdej marki, nie zależnie od tego czy prowadzisz prężną firmę, czy małego bloga. Wydawać by się mogło, że jest to prosty symbol opatrzony sloganem. Jednak zwięzła forma logo sprawia, że praca nad nim jest niezwykle wymagająca. Jak więc krok po kroku rozpocząć projektowanie logo firmy?

Projekt logo firmy wykonujemy 5-10 dni roboczych.

5 podstawowych zasad projektowania logo:
Twoje logo powinno nawiązywać do  Twojej firmy
Unikaj zbyt wielu szczegółów
Twoje logo powinno dobrze wyglądać w czerni i bieli (druk jednokolorowy)
Upewnij się, że Twoje logo jest skalowalne
Twoje logo powinno być wyważone artystycznie

Koszt projektu logo wynosi od 0 do kilkudziesięciu tysięcy.
Ale jeśli jesteś małą firmą lub startupem szukającym wysokiej jakości projektu, dobry projekt logo powinien kosztować od 500 do 2300 pln. Ceny projektów logo mogą się różnić, na przykład cena projektu logo zależy od jakości i tego, kto go stworzył.

Symbol R wskazuje, że to słowo, fraza lub logo jest zarejestrowanym znakiem towarowym produktu lub usługi.
Może być używane tylko w przypadku zarejestrowanych znaków towarowych i przez właściciela lub licencjobiorcę.

Oczywiście, zawsze chętnie pomożemy i doradzimy odnośnie zmian które chcesz wprowadzić.

Oczywiście, zawsze przed finalizacją otrzymujesz projekt logo do akceptacji.

Tak projekt logo może być wykonany zdalnie, nie musisz się pojawiać u nas w biurze osobiście, aczkolwiek zawsze nam miło kiedy odwiedzają nas klienci.

Oznakowanie zewnętrzne Stara Papiernia
projektowanie-logo

Pamiętaj, że dobre logo firmy ma obowiązki :)

Niezależnie od tego, czy pracę nad logiem zlecisz grafikowi, czy może zajmiesz się tym osobiście, musisz wiedzieć, że na tym z pozoru prostym znaku, spoczywa obowiązek realizowania określonych celów wizerunkowych. Jeśli więc ktokolwiek, zechce zacząć określone prace graficzne, koniecznie musi odpowiedzieć sobie na pytania:

  • jakie skojarzenia ma wywoływać logo firmy?
  • jaka jest najważniejsza i najbardziej charakterystyczna rzecz, którą odbiorca powinien zapamiętać?

Odpowiedzi na te pytania, są jednocześnie wyzwaniami, jakie stawiasz przed nowym logo. Dopiero w późniejszych etapach, zajmij się tym w jaki sposób możesz osiągnąć dane założenia, z wykorzystaniem kształtów, kolorów czy odpowiedniej typografii.

Dobre Logo Firmy to swoisty skrót myślowy

Kolejnym etapem, na drodze tworzenia logo, jest uświadomienie sobie tego, że znak ten ma jednoznacznie przekazywać odbiorcom styl marki. Jeśli więc potrzebujesz logo dla przytulnej restauracji, nie powinno być ono zadziorne i zbyt dynamiczne. Zanim rozpoczniesz prace na tym etapie, odpowiedz sobie na pytania:

  • jaka jest osobowość twojej marki?
  • jeśli twoja marka byłaby człowiekiem, to w jaki sposób by się zachowywała i jaki miałaby styl?
projekt-logo-warszawa
dobre logo firmy
dobre logo firmy

Logo nie tworzysz dla siebie

Wiadomo, tworzysz logo dla swojej firmy, jednak jest ono skierowane w stronę odbiorców. Oznacza to, że twoje poczucie stylu i estetyki, nie musi być takie samo jak twoich klientów, a mimo wszystko logo powinieneś dopasować do nich. To klienci stanowią o twoim sukcesie. Jeśli więc nie przepadasz za kolorem czerwonym, ale uwielbiają go twoi odbiorcy, musisz pójść na kompromis. Co musisz szczególnie uwzględnić podczas tworzenia projektu? Otóż weź pod uwagę:

  • cechy demograficzne- czyli płeć, wiek, a nawet poziom dochodów swoich odbiorców.
  • upodobania i zainteresowania- zastanów się co jest ważne dla twoich klientów, jakimi priorytetami się kierują, a także jakie wartości wyznają.
  • zachowania- musisz uwzględnić to, jak twoi odbiorcy spędzają wolny czas i na jakim etapie życia się obecnie znajdują.

Nie tylko estetyka

Przechodząc do oceny swojego logo, nie możesz jedynie sprowadzić tego do poziomu: „ładne- brzydkie”. Estetyka, choć jest ważna, nie może być priorytetem oceny logo. Pamiętaj, że będzie ono oceniane przez różne gusta i guściki, a kierując się jedynie jednym aspektem, nie uda ci się zadowolić wszystkich. Zadaj więc sobie następujące pytania:

  • czy logo jest czytelne?
  • czy logo jest unikalne?
  • czy logo wpisuje się w styl komunikacji mojej marki?
Identyfikacja wizualna Multiflora

Spójrz na konkurencję

Pamiętaj, że konkurencja nigdy nie śpi. Jeśli zapomnisz o oryginalności, przepadniesz w gąszczu kopii i podróbek. Zanim zaczniesz tworzenie, przyjrzyj się konkurencji. Zwróć uwagę na to jakie znaki oni wykorzystują czy kolorystykę i wyciągnij odpowiednie wnioski. Możesz stworzyć swoistą listę symboli, których twoje logo absolutnie nie powinno zawierać, jeśli chcesz się na tle konkurencji wyróżnić np. jeśli rywale chętnie korzystają z figur geometrycznych, postaw na inne rozwiązania.

Zapraszamy do kontaktu

+48 698 741 084